מוקד

למה חשוב להשתמש בשירותי מוקד אבטחה
אבטחה היא עניין מסובך שניתן להמשילו למשחק בין חתול ועכבר. ככל שמנגנוני האבטחה נעשים מתוחכמים יותר כך גנבים ומפגעים מאתגרים אותם עוד ועוד עם שיטות ותחבולות שונות שגורמות למנגנוני האבטחה להיות מתוחכמים ויעילים הרבה יותר. במשחק הזה אין מקום למפסידים וכל חברת אבטחה צריכה לשאוף ללא פחות משלמות בהציעה את שירותי האבטחה לכל חברה, ארגון או אדם פרטי. 

מי מנצח- החתול או העכבר?
כחלק מהניסיון לתת מענה הולם אבטחה כוללת כמה וכמה מעגלים. ביניהם ניתן למנות שומרים ומאבטחים, מצלמות, אזעקות וכמובן שירותי מוקד. המטרה היא ליצור מענה כולל ומלא שמספק יחד תשובה לכל האתגרים והסיכונים של האסור המאובטח או של האדם שאותו יש לאבטח. אחד המאפיינים של כל נדבך במעגל הזה הוא שיש לו מאפיינים ייחודיים, יתרונות וחסרונות. 

יתרון הופך לחיסרון
עבודה במעגלי אבטחה אם כן מאפשרת למנגנוני האבטחה השונים לעבוד זה לצד זה ולהשלים אחד את השני כשחיסרון של כלי אבטחה אחד נענה על ידי אחר. אחד הרבדים המשלימים בבניית מעגלי אבטחה הוא כמובן מוקד שמאויש 24 שעות ביממה. המטרה היא בעזרת המוקד לא רק לחסוך עלויות ולהבטיח הגנה מרבית על המקום שאנו מאבטחים, אלא גם להבטיח הגנה טובה יותר והרמטית יותר. 

חיסכון בעלויות
כך למשל בשעות הלילה ניתן לחבר את המקום למערכת אזעקות ולמוקד מאויש, ובמקרה של התראה מקבל המוקד את המידע על כך ומזעיק את הגורמים הרלוונטיים שיכולים להיות כוחות הביטחון, בעל העסק או גם וגם. בדרך זו ניתן לוותר על האבטחה האנושית בלילות ולהבטיח הגנה על סביבות עסקיות ומסחריות גם ביום וגם בלילה. 

למגזר הפרטי וגם לעסקי
שירותי מוקד עשויים לתת מענה גם לאנשים פרטיים, כאשר כיום תודות לפיתוחים הטכנולוגיים ניתן לחבר בקלות בית פרטי לרשת של אזעקות שתחובר למוקד מאויש. שילוב של כל הגורמים הללו ביחד אמור לתת מענה שלם ומקיף וליצור תחושת ביטחון טובה יותר. בבחירת שירותי מוקד יש לשים לב לזמינות, ניסיון ומקצועיות של האנשים שמאיישים את המוקד וכן לתת את הדעת על שירותי המחשוב והאמינות שלהם כדי להבטיח מענה הולם לכל אתגר ולכל בעיה.